Ваш регион Москва ?
Вера и Любовь
Православный портал. β-версия.
Меню

Преподобный Ио́сиф Заони́киевский (Вологодский), Христа ради юродивый

Дни памяти
Авторские жития святого
Память преподобного Иосифа Заоникиевского
«Синаксарь», составленный афонским иеромонахом Макарием из обители Симонопетра

Жизненный путь преподобного Иосифа Заони́киевского, просиявшего в сонме Вологодских святых, начался в XVI веке. Мирское имя подвижника было Иларион. Будучи простым крестьянином, он вел жизнь богобоязненную и чистую, однако страдал тяжелым недугом — потерей зрения. Не ища помощи у врачей земных, он со слезами молил о прозрении Небесного Врача.

23 июня 1588 года, близ города Вологды, совершилось чудо, определившее дальнейшую судьбу святого. После явления ему святых бессребреников Космы и Дамиана Иларион отправился в указанное ими место — непроходимый лес, известный как Лучников бор. Там, среди болотных топей, он обрел чудотворный образ Божией Матери, впоследствии названный Заоникиевским. Едва приложившись к святыне, Иларион прозрел телесными очами, но еще более просветился духовно. На месте явления иконы он воздвиг деревянную часовню и остался жить подле нее в уединении.

Слава о чудесах привлекла к отшельнику людей, и вскоре по благословению священноначалия была заложена церковь, ставшая основой будущей Заоникиевской обители. Приняв иноческий постриг с именем Иосиф, святой избрал для себя один из труднейших видов аскезы — юро́дство Христа ради. Стремясь избежать людской славы и почитания, старец часто вел себя как лишенный рассудка, но за этим внешним поведением скрывалась великая мудрость и прозорливость.

Преподобный Иосиф носил на теле железные вери́ги, изнурял плоть постом и бдением, даже в лютые морозы ходил босым и в одной ветхой власянице. Своим примером он учил братию смирению и полному отречению от земных благ. Современники свидетельствовали о его даре пророчества: многих он предостерегал от греховных поступков и предсказывал грядущие бедствия Смутного времени. Скончался угодник Божий в 1612 году, в разгар польско-литовского нашествия, защитив своей молитвой обитель от разорения. Его святые мощи почивают под спудом в основанном им монастыре.

Молитвы

Тропарь, глас 5
Смиренному́дрием наказа́ние благоду́шне прие́мля,/ и́же от Небе́с неизрече́нный дар прия́ти сподо́бился,/и в пло́ти сый, преподо́бне,/ безпло́тен в служе́нии свое́м к Богома́тери трудолю́бне подвиза́ся,/ бде́нии, поще́нии, слеза́ми и моли́твами,/ и́миже и пусты́ню многожи́тельну устро́ил еси́,/ благоухищре́нным же юро́дством челове́ческия сла́вы избежа́./ Сего́ ра́ди Всевы́шний Мздовозда́тель/ в коне́ц ве́ка сего́ сугу́бо тя просла́ви,/ и гроб твой святы́й точе́нием чуде́с обогати́ся,/ Его́же моли́, преподо́бне о́тче наш Ио́сифе,// дарова́ти нам отпуще́ние грехо́в и ве́лию ми́лость.
Ин тропарь, глас 4
Испе́рва житие́ твое́, преподо́бне,/ хи́тростию благоюро́дства от челове́к утае́но на Небесе́х пред А́нгелы явле́нно бысть:/ и а́ще на земли́ тьмо́ю оче́с претыка́яся хожда́ше,/ но мы́сленными кри́лы на высоту́ возше́д,/ присносу́щным све́том облиста́емь,/ во Оте́чествии насле́довал еси́;/ и земны́х мня́щихся кра́сных хра́мов не тре́бовав,/ но в Небе́сных се́лех пресве́тлыя оби́тели стяжа́л еси́;/ ни ри́зами мя́гкими оде́яся,/ но па́че власяни́цу возлюби́в/ и сего́ ра́ди па́че всех име́ний земны́х Небе́сная сокро́вища приобре́л еси́;/ и на земли́ пло́тян сый со безпло́тными совокупля́яся,/ Небе́сней Цари́це служа́ и Той приноси́мых а́нгельских пе́сней наслади́лся еси́,/ и́хже мно́зи лю́дие, жела́юще, наслади́тися не мо́гут./ Сего́ ра́ди Всевы́шний Творе́ц о́браз Свой/ и Ро́ждшия Его́ Богома́тере/ с высоты́ возду́ха на ру́це твоя́,/ я́ко на херуви́мская носи́ла дарова́ тебе́,/ от него́же присносу́щным све́том о́чи твои́ уясни́,/ и, я́ко росоточа́щий о́блак моли́твами твои́ми весь мир ми́лованный напои́,/ и ны́не в после́дняя времена́ святу́ю персть твою́, я́ко Еде́мский исто́чник во исцеле́ние неду́гов устро́и,/ Его́же моли́, наста́вниче наш, чудоно́сче Ио́сифе,// дарова́ти нам мир и ве́лию ми́лость.
Кондак, глас 8
Вы́шних благ жела́яй,/ преоби́дел еси́ до́лу влеку́щая мудрова́ния,/ и́бо трудолюби́вое свое́ те́ло/ о́стрым власяны́м плете́нием стерл еси́,/ и бысть благоуго́ден служи́тель Богома́тере,/ стра́ждущим в неду́зех явля́яся, ско́ро помога́еши,/ с ве́рою притека́ющим к тебе́ неоску́дное здра́вие подае́ши./ Сего́ ра́ди зове́м ти:/ разреши́ на́ша боле́зни душе́вныя и теле́сныя,/ е́же к Бо́гу моли́твами твои́ми,/ началообра́зный смире́нию наста́вниче, о́тче наш Богому́дре Ио́сифе,// мона́хом удобре́ние.
Ин кондак, глас 8
От ю́ности Бо́га возлюби́в/ и просты́нею безгла́сие стяжа́л еси́, преподо́бне./ Сего́ ра́ди и с Небе́с сла́дкий свет о́чию получи́л еси́,/ и росоточа́щий ми́лости пресве́тлый о́браз Богома́тере/ с высоты́ возду́ха чрез святы́х безме́здников во объя́тие прия́л еси́,/ и Ей богоуго́дно послужи́л еси́./ И оби́тель соста́вил еси́,/ власяны́ми вери́гами те́ло свое́ удручи́л еси́,/ от него́же ка́плями кро́вными диа́вола потопи́л еси́./ Сего́ ра́ди и в после́дняя времена́/ гроб твой от Влады́ки на́шего Христа́ точе́нием чуде́с обогати́ся,/ тем и мы, ча́да твоя́, любо́вию притека́юще к тебе́, уми́льно глаго́лем:/ ра́дуйся, наста́вниче на́шего спасе́ния,/ ра́дуйся, исцеле́ний пода́телю,// ра́дуйся, о́тче наш Ио́сифе, мона́хом удобре́ние.

Нашли ошибку на сайте? Пожалуйста, помогите нам стать лучше! Выделите текст ошибки и нажмите Ctrl + Enter.

Также вы можете сообщить об ошибке, перейдя по ссылке: Сообщить об ошибке

--
--
00:00
00:00
Плейлист